Przesyłki marketingowe – czym są i czy warto w nie inwestować?

Przesyłka marketingowa to rozwiązanie udostępniane przez Pocztę Polską, które można wykorzystać do promocji swoich produktów i usług. Na czym dokładnie polega? Czy w dobie marketingu internetowego wciąż warto inwestować w tę tradycyjną formę reklamy? Wyjaśniamy!

Przesyłki marketingowe – definicja

Przesyłki marketingowe, nazywane również direct mailingiem, to forma marketingu bezpośredniego, zaliczanego do działań BTL (ang. below the line), tzn. nakierowanych na konkretnych odbiorców. Polega na dostarczeniu do skrzynki pocztowej odbiorcy zindywidualizowanego pakietu, w którym mogą się znaleźć np.:

  • pocztówki,
  • kartki okolicznościowe,
  • zaproszenia,
  • ulotki,
  • broszury,
  • katalogi,
  • listy,

a także inne materiały promocyjne.

Usługa dostarczania przesyłek reklamowych jest oferowana nadawcom przez Pocztę Polską. Zgodnie z regulaminem wysyłać w ten sposób można druki reklamowe, oferty handlowe, materiały informacyjne dotyczące towarów i usług. Waga pakietu nie może przekraczać 2000g. Na liście odbiorców powinno znajdować co najmniej trzydziestu adresatów, czas doręczenia standardowo wynosi zaś 4 dni robocze. Usługa jest realizowana na podstawie zawartej ze zleceniodawcą umowy, a dostarczone w jej ramach listy są opatrywane informacją „przesyłka reklamowa”.

Przesyłka marketingowa – zalety kampanii

Dzisiejsza reklama jest zdominowana przez działania online. Czy zatem warto w ogóle poświęcać czas i środki na promocję prowadzoną za pośrednictwem poczty? Okazuje się, że tak, gdyż tego typu kampanie mają różne zalety, m.in.:

  • Przesyłki marketingowe znacznie rzadziej pozostają niezauważone. Jest to ich wielka przewaga nad internetowym odpowiednikiem tej formy promocji, czyli e-mail marketingiem, gdzie zdarza się, że wiadomości automatycznie trafiają do spamu.
  • Wszechstronność. W przeciwieństwie do reklamy internetowej, która jest przede wszystkim nośnikiem komunikatów, direct mailing stwarza znacznie więcej możliwości: w pakiecie mogą się znaleźć np. praktyczne gadżety z logo firmy.
  • Możliwość mierzenia skuteczności kampanii. Zgromadzone dane można wykorzystać przy planowaniu kolejnych działań direct mailingowych, tak aby w przyszłości ich skuteczność była jeszcze większa.

Kampania direct mailingowa powinna być odpowiednio zaplanowana oraz opierać się na profesjonalnych, starannie przygotowanych materiałach. Przesyłki marketingowe zamówisz w drukarni Chroma – ze szczegółową oferto możesz zapoznać się na stronie https://chroma.pl/pl.