7 najlepszych kampanii reklamowych w historii

Wdrażanie kampanii reklamowych jest niezbędnym elementem działań marketingowych wielkich firm. Doskonała kampania reklamowa to zatem gwarant sukcesu. Dobrze przemyślane działania przynoszą rewelacyjne wyniki, a tym samym spore zyski. Kampanie powinny być jednak nieustannie monitorowane i optymalizowane, by pozytywnie wpłynęły na markę. Historia jest dowodem na to, iż niektóre kampanie potrafią nie tylko zaważyć na decyzji o zakupie produktu, ale także zmienić nasz pogląd na otaczającą rzeczywistość.

Budowanie świadomości marki

Podstawą marketingu jest zaistnienie w oczach potencjalnej klienteli. Wspomaganie dotychczasowych działań marketingowych wpływa pozytywnie na budowanie więzi emocjonalnej z klientem, a dokładna analiza rynku pozwala sprawdzić zapotrzebowanie użytkowników na konkretne treści. Celowe wywoływanie reakcji wśród odbiorców ma zatem pozwolić im na utożsamianie się z marką, tobie zaś na sprzedaż. Zobacz najlepsze kampanie reklamowe i sprawdź, w jaki sposób marki budują swoją renomę i pozycję!

Rozwój technologii umożliwił nam wdrażanie coraz lepszych i unowocześnionych rozwiązań. Duże firmy obecnie stawiają na content video, które jest doskonałą alternatywą klasycznych rozwiązań. Wrocławska firma Flipside od lat zajmuje się budową strategii marketingowej na podstawie materiałów video. Zajrzyj na stronę – https://flipside.pl/ i sprawdź ich bogatą ofertę! Wykorzystaj potencjał swojej marki i wznieś ją na nowy poziom!

„We can do it” – „Możemy to zrobić”

Rok 1942 to doskonały przykład, jak kampanie potrafią obrać zupełnie inny kierunek i zacząć żyć swoim życiem. Pierwotnym założeniem kampanii „We can do it” przedstawiającej wizerunek silnej i muskularnej kobiety było podniesienie na duchu pracownic, które podczas II Wojny Światowej produkowały wkładki do hełmów. Z biegiem lat plakat ilustrujący tę oto postać, zyskał na popularności wśród feministek, które uznały go za symbol siły i niezależności. Obecnie gwiazdy, takie jak Beyonce chętnie do niego nawiązują, by wesprzeć kobiety w walce o ich niezależność.

Świeżo wyciskany sok pomarańczowy

XX wiek dla kalifornijskich plantatorów pomarańczy stał pod dużym znakiem zapytania. Zbierano wówczas więcej owoców niż można było w ogóle sprzedać. Amerykanie niezachęceni zakupem pomarańczy skusili się jednak na propozycję, dopiero gdy Albert Lasker poczynił pierwsze kroki marketingowe. Powstała wówczas marka Sunkist, która spopularyzowała picie soku pomarańczowego i niedługo po tym rozpoczęła sprzedaż sokowirówek. Trend pozostał z nami do dziś!

Symbol wiecznej miłości

Slogan reklamowy „Diament jest na zawsze” odbił się tak szerokim echem, iż ponownie umożliwił sprzedaż kamieni szlachetnych. Ogarnięty głębokim kryzysem kartel De Beers wydobywający diamenty, zasięgnął porady u agencji reklamowej. Hasło utworzone przez Frances Gerety z Ayer zostało wykorzystane w kampanii i skutecznie zachęciło amerykańskie społeczeństwo do zakupu. Odtąd diamenty przestały być kojarzone wyłącznie z ekstrawaganckim luksusem, a stały się symbolem obietnicy wiecznej miłości. Hasło „Diament jest na zawsze” uzyskało miano najlepszego hasła reklamowego XX wieku.

Wujek Sam – czy go pamiętasz?

Wizerunek brodatego mężczyzny w patriotycznym kapeluszu nad słowami „I want you” jest wciąż utożsamiany ze Stanami Zjednoczonymi. Wujek Sam motywował Amerykanów do walki w I Wojnie Światowej, jak widać z doskonałym skutkiem! Obraz ten ostatecznie wydrukowano jako plakat i tym samym stał się nieodzownym elementem wojny.

Rok 1984 i Apple

Kampania reklamowa w wykonaniu firmy Apple nawiązała poniekąd do książki George’a Orwella, a raczej wyraziła sprzeciw wobec ukazanej w „Roku 1984” wizji świata. Spot reklamowy wyświetlony podczas rozgrywek Super Bowl w 1984 miał na celu dokładną prezentację komputera osobistego Macintosh. Ujrzymy tam kobietę w białym podkoszulku i pomarańczowych spodenkach, która przebiega przez pokój pełen ludzi ubranych tak samo, jak ona. Kobieta swoją postawą wyraża swobodę, z jaką spotkamy się, będąc użytkownikami nowego sprzętu oraz wyraźnie podkreśla twórczą siłę komputera.

Just do it!

Tego hasła nikomu przedstawiać nie trzeba. Reklama Nike ukazuje 80-letniego Walta Stacka, który każdego dnia przemierza most Golden Gate. Hasło od lat króluje wśród najlepszych kampanii reklamowych, a jego dar przekonywania niewątpliwie oddziałuje na ludzi. Motywuje do działania i pokazuje, że przecież wystarczy włożyć buty i „po prostu to zrobić”.

Lampka czerwonego wina dla zdrowotności?

Nie tym razem! Znany na całym świecie Guinness, będący producentem ulubionego piwa wszystkich Irlandczyków, zasłynął wraz ze sloganem „Guinness jest dobry dla ciebie”. Reklama, która pojawiła się w 1929 roku przysporzyła firmie tak potężnego wzrostu popularności, iż lekarze podawali napój kobietom kilka godzin po porodzie.

Święta tuż, tuż!

Wizerunek Świętego Mikołaja przybierał różnorakie formy. Od wesołego brodacza z długą, śnieżnobiałą aż po nowoczesnego staruszka z reklamy Coca-Coli. Firma postanowiła wykorzystać charakterystyczne dla postaci atrybuty, takie jak duża czapka czy czerwony płaszcz i utworzyć zupełnie nowe dzieło! Do stworzenia Świętego Mikołaja, który jest z nami do dziś, przyczynił się Haddon Sundblom.

Wielkie marki wiedzą, jak to robić!

Aby kampania reklamowa pozostała z nami na lata, czasami niewiele potrzeba. Oryginalny pomysł, odrobina kreatywności i… łut szczęścia! Kampanie reklamowe, o których wspominamy powyżej, zmieniły otaczającą nas rzeczywistość, a ich pozytywny wpływ zauważalny jest do dzisiaj. Niekiedy wystarczyło krótkie, ale treściwe hasło, innym razem kilkuminutowy spot reklamowy. Jak widać, nie ma jednej konkretnej zasady, jak stworzyć doskonałą kampanię reklamową. Analizuj rynek, odpowiadaj na potrzeby klientów i przede wszystkim działaj.