Co powinna zawierać polityka jakości

Zawartość Polityki Jakości

Polityka Jakości jest stosunkowo krótkim dokumentem (powinna zmieścić się na jednej stronie A4), który w klarowny sposób przedstawia najważniejsze dla kierownictwa kwestie w odniesieniu do jakości. Powinna być ona jasna i przejrzysta, zbudowana na zasadzie „od ogółu do szczegółu”.

Dlatego też dobrze jest trzymać się następującej struktury:

  • deklaracja, do czego firma dąży, kim chce być, gdzie chce się znaleźć i jak ważne jest dla niej zadowolenie klientów,
  • przejście do elementów bardziej szczegółowych – sprecyzowanie, na czym skupiają się działania firmy, w jaki sposób chce osiągnąć postanowienia zawarte w pierwszej części.

Wymagania norm ISO serii 9000 jednoznacznie obligują najwyższe kierownictwo organizacji do zawarcia w Polityce Jakości zobowiązania do spełnienia wymagań i ciągłego doskonalenia skuteczności systemu zarządzania jakością. Wymaganie to jest bezwarunkowe, w każdej prawidłowo zbudowanej Polityce musi znaleźć miejsce takie zobowiązanie.

Najlepiej deklarować to wprost, w najbardziej powszechny sposób, np.:
Działania firmy prowadzone są w ramach wdrożonego i ciągle doskonalonego Systemu Zarządzania Jakością spełniającego stwierdzone wymagania naszych Klientów, normy ISO 9001:2000, oraz stosownych przepisów i wymagań.
Jako Zarząd (Dyrektor) zobowiązujemy się do utrzymania i ciągłego doskonalenia skuteczności wdrożonego systemu.

Related Post

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz