Projekt: ulotka, czyli co wpisać do swojej to-do-list

Przed Tobą zaprojektowanie ulotki reklamowej? To duże wyzwanie , które wymaga skrupulatnego i przemyślanego podejścia. Reklama offline, która nie miała przez ostatnie lata najlepszego PR’u, powoli wraca na salony. Ulotka jest jedną z nich. Jak się wyróżnić, jak zaprojektować, żeby inwestycja się zwróciła? O czym warto pamiętać, na co zwrócić uwagę? Oto nasza krótka checklista 😉

Zacznij od podstaw

O czym ma być Twoja ulotka? Czy ma opisywać Twoje usługi, najnowszą promocję, czy kusić darmową konsultacją? Jaki format? W jaki sposób i w jakim miejscu Klienci będą mogli się na nią natknąć? To wszystko podstawowe pytania, które determinują sukces. Zniżka, darmowa konsultacja to z pewnością wabiki na klientów, tak samo, jak i wypisanie zalet Twojej firmy. Inne ulotki tworzymy dla przechodniów, inne dla Klientów kliniki, a jeszcze inne dla mam, które dostały ją ze szpitalną wyprawką. Fundament to więc: co i gdzie? Chciałeś od razu projekt, druk katalogów i do dzieła? Lepiej to przemyśleć.

Twoja firma i jej zalety

Niezależnie od tego, czy ulotkę stworzysz samodzielnie, czy powierzysz jej wykonanie profesjonalistom, musisz wiedzieć, co chcesz przekazać Klientowi. Najwyższa jakość usług, profesjonalizm, terminowość? Te zwroty są tak popularne, że naprawdę na nikim nie robią już wrażenia. I niczym nie wyróżniają Cię od Twojej konkurencji. A masz konkurencję, prawda?

Projekt i druk katalogów: Samodzielnie czy przez firmę?

Wszystko zależy od Twojego budżetu, czasu i umiejętności. Na początku biznesu zazwyczaj nie ma budżetu, ale za to sporo czasu: ale czy mamy umiejętności? Jeśli ufasz swojemu instynktowi, możesz wykonać projekt w darmowym programie typu Canva: to wygodne, a do tego masz mnóstwo ciekawych szablonów. Interesuje Cię indywidualny projekt? Chcesz przyciągnąć uwagę grafiką? Nie wiesz, czy dasz radę stworzyć przekonujący tekst? Zapukaj do agencji, gdzie pracuje dobry grafik i copywriter.

Zacznij od testu

Druk katalogów od razu w tysiącach sztuk? Zacznij od minimalnego nakładu, zobacz, jak wygląda na żywo, pokaż kilku znajomym, zbierz opinie. Szczególnie jeśli Ci się nie śpieszy i tym bardziej, kiedy projekt wykonałeś samodzielnie od A do Z. Dzięki temu oszczędzisz czas i zwiększysz szansę na to, że reklama się zwróci.

Druk katalogów: wybierz sprawdzoną drukarnię

Do realizacji usługi wybierz tylko i wyłącznie sprawdzoną drukarnię. Taką, która doradzi, która ma doświadczenie i dobre opinie, taką, która ma odpowiedni sprzęt. Wiele ulotek poległo przez złą realizację. Dlatego zadbaj i o ten aspekt. Druk katalogów to nie są przelewki.