Problemy związane z IT mogą być rozwiązane bardzo często za pomocą telefonu albo internetu. Co warto wiedzieć na temat helpdesku IT?
Trudności z zainstalowaniem aplikacji albo korzystaniem z jej funkcji, problemy z wydrukowaniem dokumentu czy podłączeniem do internetu – takie oraz inne kłopoty mogą pojawić się w każdej firmie. Jak je rozwiązać? Nie trzeba zatrudniać informatyka, ponieważ można skorzystać z kompleksowego wsparcia jak helpdesk.
Sprawdź, czym dokładnie jest helpdesk, jak działa i w jaki sposób można z niego skorzystać. Zobacz też, jakie są główne zalety wyboru obsługi jak helpdesk dla firmy.
Czym jest helpdesk?
Termin jak helpdesk odnosi się do rodzaju usługi, której celem jest szybka pomoc w danej sprawie. Najczęściej helpdesk jest prowadzony przez telefon albo przez internet, dlatego też nie ma potrzeby zamawiania specjalisty i czekania na jego wizytę na miejscu.
Aktualnie helpdesk jest rozwiązaniem stosowanym bardzo często przez różne firmy w wielu branżach. Warto też wskazać, że dostępny jest helpdesk IT, którego głównym celem jest wsparcie dotyczące czynności związanych z informatyką.
W firmach nawet niewielkie problemy dotyczące IT mogą być bardzo dużym wyzwaniem dla załogi. Drobne awarie mogą prowadzić nawet co zaburzenia pracy całych działów. Właśnie dlatego w takich sytuacjach ważna jest szybka i skuteczna pomoc. Może ją zapewnić helpdesk, który dostępny jest także przez 24 godziny na dobę i wszystkie dni w tygodniu.
Jak wygląda pomoc prowadzona przez helpdesk?
Jak wspomniano wcześniej, helpdesk może prowadzić swoje usługi na różne sposoby. Najczęściej wsparcie jest oferowane telefonicznie i dodatkowo przez internet.
Jeżeli pojawią się jakiekolwiek problemy, należy skontaktować się z helpdeskiem, korzystając ze wskazanego numeru telefonu albo strony internetowej. Należy następnie opisać swój problem oraz poczekać na wsparcie. Pracownik może natychmiast zasugerować czynności, które pozwolą na usunięcie usterki. W niektórych przypadkach jest ona również usuwana za pomocą pulpitu zdalnego, czyli naprawia ją pracownik.
Wybrane firmy prowadzące helpdesk, na przykład jak itcenter.pl z Warszawy, mogą też zaoferować swoim klientom pomoc obejmującą wsparcie stacjonarne, gdy naprawienie usterki na odległość nie jest możliwe.
Jakie usługi prowadzi helpdesk?
Obecnie helpdesk może pomóc osobom, które potrzebują wsparcia, w różnych przypadkach. Stąd też jego szerokie zastosowanie wtedy, gdy pojawiają się trudności.
Wśród usług prowadzonych przez helpdesk znajdują się między innymi:
- usuwanie awarii sprzętowych
- naprawa usterek oprogramowania
- instalowanie oprogramowania oraz jego konfiguracja
- doradztwo
- szkolenia pracowników
- dbanie o bezpieczeństwo
- pomoc w eksploatacji urządzeń informatycznych i pomocniczych
Zakres usług oferowanych przez helpdesk jest wobec tego bardzo szeroki, więc w celu otrzymania szybkiej pomocy wcale nie trzeba prosić o przyjazd informatyka. Większość usterek da się zlikwidować na odległość, co powoduje, że firma nie musi narażać się na kosztowne dla niej przestoje.
Jak skorzystać z helpdesku IT?
Obecnie helpdesk w dziedzinie IT jest prowadzony przez wiele firm. W jaki sposób można z niego skorzystać?
Własne helpdeski mają firmy dostarczające oprogramowanie oraz sprzęt komputerowy. Gdy zatem pojawiają się problemy z korzystaniem z ich produktów, w takim przypadku można zadzwonić pod podany numer albo skontaktować się z nimi online, aby uzyskać wsparcie. Najczęściej oferowane jest ono całkowicie bezpłatnie.
Drugim rozwiązaniem jest helpdesk IT prowadzony przez firmę informatyczną, która może pomóc przedsiębiorcy w kompleksowej obsłudze działu IT. W takiej sytuacji wsparcie obejmuje już wszystkie rodzaje sprzętów, programów używanych przez firmę. Usługa jest płatna, jednak nie jest ona związana z wysokimi kosztami.
Wobec tego helpdesk IT może być dla przedsiębiorstwa bardzo dobrym wyborem, gdy ważna jest błyskawiczna i skuteczna pomoc w obszarze informatycznym. To rozwiązanie, które może sprawdzić się w każdej firmie – niezależnie od jej wielkości oraz sektora.