Nie ulega wątpliwości, że VoIP jest doskonałym rozwiązaniem dla biznesu. Korzyści, które płyną ze stosowania telefonii internetowej w firmie, jest całe mnóstwo. Przede wszystkim VoIP jest wygodny w korzystaniu, mobilny, posiada niezwykle bogatą funkcjonalność oraz pozwala na wymierne oszczędności. Sieć VoIP będzie doskonałym rozwiązaniem zarówno dla małych, jak i większych przedsiębiorstw. Doskonale sprawdzi się również w jednostkach bez infrastruktury telefonicznej. Na co mogą liczyć firmy?
Korzyści z VoIP dla firm
Jeśli decydujesz się na VoIP w swojej firmie, warto zainwestować w telefon IP. Nie jest to konieczne, bowiem telefonia internetowa pozwala na wykonywanie połączeń z telefonu komórkowego czy komputera, jednak aparaty IP pozwalają na wiele dodatkowych funkcji. Z pozoru telefon IP nie różni się niczym od tradycyjnego aparatu analogowego. Ma on jednak dużo więcej zalet, rozbudowaną funkcjonalność. Szczególnie dobrze sprawdzi się w dużych firmach, gdzie komunikacja z klientem jest kluczowa. Przede wszystkim użytkownicy mają możliwość podłączenia telefonu IP bezpośrednio do istniejących już w firmie gniazdek internetowych. Nie ponosi się żadnych dodatkowych inwestycji. Dzięki usłudze VoIP możliwe jest także zabezpieczenie się na wypadek wystąpienia awarii tradycyjnej sieci telefonicznej.
Telefon IP i VoIP
Umowa kupna sprzedaży telefonu komórkowego pdf
Wielu operatorów VoIP oferuje korzystne usługi, które będą szczególnie przydatne w połączeniu z telefonem IP. Należą do nich m.in. książka adresowa z możliwością synchronizacji przez XML, funkcja „nie przeszkadzać”, która przyda się w momencie realizowania ważnego zlecenia i wiele innych. Bardzo pomocną opcją jest transfer połączenia. Jeżeli w Twojej firmie rozmówcę trzeba przełączać pomiędzy różnymi działami, funkcja będzie dla Ciebie szczególnie korzystna. Dzięki niej możliwe jest przełączenie klienta na inny numer telefonu, np. numer wewnętrzny w firmie, inny numer stacjonarny bądź telefonu komórkowego. Rozmówca nieustannie pozostaje na linii. Na uwagę zasługuje także automatyczna sekretarka, możliwość nagrywania połączeń. Warto sprawdzić szczegółowe opcje u wybranego dostawcy VoIP.